2012. szeptember 24., hétfő

Iránnak nem sok esélye van a cionizmus célpontjaként és a nagyhatalmak játékának áldozataként


A következő cikk nem a saját gondolataimat tartalmazza. A Nemenyi.net címen találtam rá. Azért osztottam meg, mert egy másfajta aspektusból vizsgálja az Irán körül kialakult helyzetet.
Személy szerint elkerülhetetlennek látom ezt a háborút és minden arra utal, hogy be kell következnie 
(és be is fog). Nem éveken belül, hanem sokkal, de sokkal hamarabb.

"Általában sok Facebook-hozzászólás érkezik minden Iránnal kapcsolatos hírhez, amiből egyre több van. Kétségtelen, hogy nagyon nagy erőfitogtatás megy most mindkét oldalon. Néhány dolgot tisztázni kell azonban ismét, úgy érzem. Nem tudom, ebben mennyit tudok segíteni, vagy az olvasók mennyire adnak erre az írásra, de nem árt láttatni kicsit pragmatikusabb szemszögből is, mint teljesen érzelemből katonapolitizálni.
Talán haladjunk a nagy képtől a kicsi részletek felé!
Oroszország, Kína és az Egyesült Államok viszonya
Ami jelenleg zajlik Irán körül, kiélezett helyzetnek tűnik, ám ez nagyon messze van attól, ami a hidegháborúban évtizedekig tartott. Ezek az országok felismerték - szerencsére -, hogy egy termonukleáris háború az emberiség végét jelentené.
Ez a felismerés a mai napig megvan, a "három nagy" teljesen tisztában van vele, hogy egymással soha nem fognak közvetlenül harcba keveredni, mert annak nincs, és nem is lehet győztese. Bármilyen konvencionális háború ebbe torkollna.
Amíg pedig ez fennáll, semmilyen ország kedvéért nem fognak háborúba vonulni egymás ellen ezek az országok! Az atomfegyverek jelentik a legnagyobb garanciát arra, hogy világméretű konfliktus nem fog kipattanni, sem Irán, sem Izrael, sem Észak-Korea miatt, de még Taiwan miatt sem!
Ezekről a beavatkozásokról a háttérben döntenek, azt természetesen senki nem kockáztatja meg, hogy beavatkozik, anélkül, hogy ezt előtte megbeszélnék. Líbia is le volt beszélve előre, és most olybá tűnik, hogy a "Nyugat" nem avatkozik be Szíriában - nyíltan -, és ezért cserébe Oroszország és Kína félre fog nézni amíg ott beavatkoznak. Adnak és kapnak. Iránért bizonyára sokat kérnek. A lényeg, hogy nem fog kitörni a harmadik világháború.
Itt most nem térnék ki arra hosszabban (bár tudom, hogy fontos kérdés), hogy gazdaságilag mennyire össze van fonódva az USA, az EU, Oroszország és Kína. Amit Iránnal üzletelnek, az arányaiban nézve semmi ahhoz képest, amit a fogyasztási cikkek, nyersanyagok révén egymás között bonyolítanak le. Ezek az érdekek objektíven nézve sokkal fontosabbak, mint Irán. Gusztustalan a világpolitika, de ez van.
Putyin és Medvegyev - vagy Obama - nyilatkozatai pedig leginkább haza szólnak, mintsem egymásnak. (Emlékszünk még ugye a bekapcsolva felejtett mikrofonra tavaly Obamánál.) Otthon el kell adni, hogy a nagyhatalmi státuszt egymás ellenében képviselik.
Azon kívül, érdemes talán utananézni néhány olyan hírnek is, miszerint Oroszország rendszeres résztvevője lesz most mar az amerikai hadgyakorlatoknak, a bombázó századok egymás reptereit látogatják, orosz katonai cégek francia és olasz hadiipari cégekkel fejlesztenek közösen hajókat és harcjárműveket.
Ki lehet jelenteni, hogy az együttműködés egyre szélesebb, eszük ágában sincs háborúba keveredni egymással. Viszonylag friss hír, hogy a napokban Kína is meghívást kapott a RIMPAC 2014 hadgyakorlatra, ami azt jelzi, hogy ott is szorosabbra fonják az  együttműködést... Irán megpróbálja azt láttatni, hogy totális támogatást élvez ezektől az országoktól, de ha baj lesz, nem fognak atomháborúba vonulni miatta, és ezt Irán is tudja.
Irán nagyon érzi már a totális embargó hatásait, és otthon azért nehéz azzal kiállni a nép elé, hogy a polcokon egyre kevesebb az áru, és a gazdaság lejtőn van. Most már a legtöbb ország bojkottálja őket, és nincs kellő bevétel. Oroszországnak nem tudnak mit eladni, ott a padlás is tele van gázzal és olajjal, tehát nem partnerek, Kínába pedig egész egyszerűen elégtelen a szállítókapacitás. Nem véletlen, hogy Kína és Oroszország között nagyon nagy ütemben halad a vezeték tovább-, illetve kiépítése.
India még jelentkezik mint felvevő állam, de ott is szinte cserekereskedelemmé degradálódott a helyzet.
Irán trükkök sokaságával próbálja kikerülni a szankciók hatásait, de ezekkel a módszerekkel egy nemzetgazdaságot sokáig fenntartani nem lehet. Pláne hogy mennyit költenek fegyverekre és azok fejlesztésére.
Az iráni haditechnika a nyugati ellen
Egyvalamit szögezzünk le az elején. Lehet, hogy most lejtőn vannak, lehet, hogy a gazdaság fenntarthatatlan a jövőben, de jelenleg még az USA számít a világ első számú katonai hatalmának. Több repülője, több hajója, több tengeralattjárója, több atomfegyvere van, mint jelenleg a világ maradék részének együttvéve összesen, beleértve Kínát és Oroszországot is! A minőségi fölényről ekkor még nem is beszéltünk, rengeteg olyan fegyvere és fegyverrendszere van, aminek jelenleg semmi megfelelője nincsen más országok hadseregeiben. Ami még Kínában, illetve az oroszoknál is csak nagyon korai tesztfázisban vagy a tervezőasztalon van, ott már évek óta hadrendben áll.
Ezért nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy az iráni hadsereg önmagában semmilyen kihívást nem okozhat az amerikai, illetve annak szövetségeseiből felállt haderőre nézve. Lehet persze emlegetni a tömeges iráni rakétatámadást a flotta ellen, de azok a flották sokkal komolyabb rakétafegyverek ellen is fel vannak fegyverkezve, a jelenleg hadrendben álló AEGIS hajók még ballisztikus rakétákat is képesek elhárítani (vagy akár műholdakat lelőni), ezeknek semmilyen gondot nem okoznak a főként szubszonikus Iráni cirkálórakéták, még akkor sem, ha százas nagyságrendben lövik ki őket. Arról nem is beszélve, hogy az első kilövéssel elárulják az indítás helyét, amire azonnal válaszcsapást lehet mérni, aminek elhárítására Iránnak nincs eszköze.
Tömeges motorcsónak-támadás? Vagy vitorlás támadás éjszaka? Ezek természetesen a flotta közelébe sem tudnának bejutni, gyakorlatban az automata CIWS-rendszerek akármekkora létszámmal képesek megbirkózni ezek közül. Ezek a rendszerek körkörös védelmet alkotnak és modulos rendszerűek, tehát a fenyegetettség mértékétől függően bővíthető a kapacitás.
A "héjak" kívülről befelé
A legkülső védelmet az AEGIS-cirkálók SM-3 rakétái jelentik - több verzióban - amelyek nagyon messziről képesek elhárítani extrém nagy sebességű célokat is. Ez a rakéta képviseli jelenleg az elhárító rakéták krémjét, ennek egy változata a fő alkotóeleme a rakétavédelmi pajzsnak is. Ezeknek a hatótávolsága 500 km környékén van, tehát még egy mélyen Irán területéről kilőtt rakétát is le tudnak lőni vele Irán felett, úgy, hogy a flotta még 200-250 km-re van az iráni partoktól, illetve az öböltől.
A második héj már összetettebb, ebben részt vesznek a hordozókról indított repülőgépek - zavarás, felderítés, elhárítás -, valamint az Arleigh Burke osztályú légvédelmi rombolók és az azokról indított RIM-66-os közepes hatótávolságú rakéták, valamint a hordozók saját fegyverzeteként indított Sea Sparrow rakéták is. Ez a rendszer körülbelül 150-200 km-re ér el a flottától. Ez a héj szintén moduláris, a kapacitása pedig több száz szuperszonikus rakéta egyidejű leküzdésére is elegendő megfelelő számban alkalmazva.
Az utolsó héj már alapvetően a Phalanx rendszeren alapszik, ez lényegében teljesen autonóm módon működő csöves elhárító rendszer. Ez alkalmazható mind vízi, mind légi célpontok ellen. Ez a fegyverrendszer megtalálható minden amerikai felszíni hajón, tehát egy 60 hajóból álló flottaköteléknél 80+ ilyen ágyúval lehet számolni. Ennek a tűzerejét civilként fel sem tudjuk mérni, nincs annyi motorcsónak, vagy vitorlás, vagy bármi, ami ezen átjut. Természetesen ezek a rendszerek időjárástól függetlenül működnek, mind éjszaka, mind nappal. Az összes rendszer össze van kapcsolva, aminek még elemei az AWACS (E-2, E-3) repülőgépek, műholdak, Global Hawk- és Predator-drónok, és az elektronikai zavarást végző repülőgépek is.
Ez történik a víz felett. A víz alatt a flottát Los Angeles és Virginia osztályú tengeralattjárók kísérik. Ezeknek a hajóknak a szonár rendszerei rettenetesen érzékenyek - valamint kis előkészítéssel aktív felderítést is alkalmazhat a flotta, bóják segítségével - nyílt vízen teljesen lehetetlen a flotta közelébe kerülni, sekély szűk, helyekre pedig egy hordozókötelék nem megy be.
Az amerikai flotta nem fog behajózni a Hormuzi szorosba, attól teljesen biztonságos távolságra fog támadni, ahol nem lehet meglepni őket, ahol nincsenek aknák, és ameddig jóformán el sem tud lőni Irán. Ellenben ők lépésről lépésre ki tudják iktatni a levegőből a radarokat, a rakétaindítókat, a repülőtereket, a kikötőket, a légierőt és a flottát.
Megszállásról nyilván szó sem lesz most, ez hasonló lesz az első Sivatagi Viharhoz.
Egy háború rendkívül komplex dolog. A fegyverek száma egy fontos tényező, de önmagában nem meghatározó! Azokat a fegyvereket egyrészt célba is kell juttatni valamivel, másrészt tudni kell, hogy hova kell őket juttatni! Ha valahol a tengeren kint van egy flotta 200-300 km-re, azokra komplex műholdas irányítás nélkül nem lehet lőni. Ez nem a Doom. Oda pontos felderítés kell, hogy meghatározza az indítóállásoknak, hogy hova lőjenek. AWACS rendszerek és műholdak hiányában Iránnak erre semmilyen lehetősége nincsen, ezért szinte csak vizuális kontaktus esetén lenne lehetőségük a támadásra. Ez nem fog megtörténni, nem hülyék az amerikaiak, hogy erre lehetőséget adjanak.
Iránnak "blue water" tengerészete szinte nincs, a partoktól minimális távolságra tudnak csak harcolni, pár száz kilométernél messzebb nem. Tehát nem lesz New Yorkban partraszállás, vagy hadgyakorlat Key Westnél.
Az elaknásítás egy valódi eszköz, de valószínűleg ennek a kapacitásnak az előzetes felszámolása lenne az egyik legelső lépése a támadásnak. Ha nincs mivel aknásítani, nem lesznek aknák.
Irán és Izrael csatája
Népszerű teória, hogy Irán kilövi az összes rakétáját Izraelre, amivel porig rombolja azt.
De Iránnak nincs ennyi rakétája, a beérkező rakéták egy jó részével pedig elbánna az Iron Dome rendszer, valamint az egyéb odatelepített Patriot- és SM-alapú elhárító rakéták.
De ha mégis tudnak eleget indítani, és jelentős károkat tudnak okozni? Azzal tulajdonképpen annyit nyernek, hogy Izrael biztosan atomfegyverekkel fog válaszolni, márpedig százas nagyságrendűre becslik az izraeli arzenált, és a Jericho II/Jericho III rakétákkal megvannak azok az eszközei, amivel biztosan célba is tudják juttatni azt. Ezzel Irán tökéletesen tisztában van, ezért ezek a fenyegetőzések propagandának minősíthetők.
Irán már hatalmas eredményt ért el azzal is, hogy konvencionális hadviseléssel Izrael már nem tudja megtámadni őket, és ha sikerül atomfegyverre szert tenniük, akkor új fejezetet fognak nyitni, ez kétségtelen. Viszont a jelenlegi helyzetben, ha a háttérben megegyezés születik róluk, önerőből nem tudja megállítani a támadást.
Haditechnika másolása
Csak lazán kapcsolódva ide:
A drón lehozatala egy igen meglepő és tanulságos lépés volt. Szerintem ennek jelentőségét mindenki elismeri. De megkaparintani egy ilyet, és netán visszafejteni/lemásolni azt, az egy teljesen másik történet.
Talán egy jó példa rá, hogy a kínai ipar évtizedek alatt nem tudta még lemásolni azoknak a Szu-27-es gépeknek a hajtóművét teljesen, amit Oroszországtól vásároltak anno. Pedig a Kínai K+F, valamint a pénzügyi és ipari háttér nagyon nem kicsi, és egy kevésbé komplex feladatról beszélünk, mint egy lopakodó drón lemásolása. Éppen ezért nem kell olyant vizionálni, hogy majd a továbbfejlesztett drónokkal tömegest támadást indítanak az irániak, ezzel lesöpörve a jenki flottát a vízről. Ilyen sem lesz.
Mielőtt megvádolnak azzal, hogy én zsidóbérenc Amerika-barát vagyok: nem vagyok az. De Iránnak sem "szurkolok", nekem egyik világrend sem jön be ezekből.
Egyszerűen csak leírtam azt, hogy jelenleg ez a helyzet, kicsit objektíven szemlélve.
Sokan túlbecsülik Irán képességeit. Nem gyengék, regionális hatalomnak kifejezetten erősek, de ha egy szélesebb nyugati koalícióval kerülnek szembe, nem lesz esélyük.
Remélem, pár dologban segítettem az olvasóknak tisztábban látni."
László Attila
Kína,Oroszország,Irán,Szíria a Közép-Kelet legnagyobb háborús játékába kezd ?
"Szíriában az amerikai CIA és brit MI6 szervezi és hajtja végre a mészárlásokat"
Kinek is van titkos atomfegyvere és atomprogramja valójában ? TELJES FILM

47 megjegyzés:

  1. Voltunk olyan idióta ostoba barmok hogy a fideszre.szavaztunk.... aki szavazni megy el. bármire de ne a fideszre, vagy maradjon otthon afenébe. azzal is baj van aki továbbra is ezekre szavaz. mszpnél rosszabb? persze hogy van , fidesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marci! Nem pártokban, és szavazatokban kell gondolkodnod! Ez egy hazugság, ez egy illúzió a "háttérhatalom és annak felsőbb irányítói által létrehozott egyfajta fikció" amiben élsz, és élnek sok száz millióan. Minden esemény, egy előre lezsírozott formában -forgatókönyv szerint- kerül, megfelelő időpontban terítékre.
      Ezáltal úgy tűnhet, hogy valóságos formát öltve bizonyos negatív kimenetelek meg nem "valósulásáért" LÁTSZÓLAG harcolnak, egymással pl. a politikusok. Ezek gyakorlatilag bábok abban a "kockában" -vagy nevezhetjük ketrecnek is- melynek ajtaját kinyitva a tiszta szándék által, láthatóvá válik fokozatosan egy olyan világ, melyre már egyre többen megtapasztalnak.
      Megadnék neked egy linket melynek címe: Az Angol-Szász Misszió: Tanú interjú átirata. Nem egy sétagalopp ennek elolvasása, de segíthet a minket körülvevő események megértésében.
      http://projectavalon.net/lang/hu/anglo_saxon_mission_interview_transcript_hu.html

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    3. Kifejtenéd, marci, hogy ez a megjegyzésed hol kapcsolódott a cikkhez? :o)))))))

      Törlés

    4. A LAP a Moszad negyedik ügyosztálya; feladata az Izrael-párti propaganda globális terjesztése, a külföldi műveletek lélektani előkészítése és támogatása, valamint a megtévesztő-félrevezető akciók megtervezése és lebonyolítása. Belső szlengben simán csak Dezinformnak becézik.

      Törlés
  2. Te most miről beszélsz? Olyan mint ha megragadtál volna a rendszerváltás idején. Nem olvasod a kommenteket?
    A kormány, majdnem bárki lészen is az, báb-kormány. Döntése kardinális kérdésekben nem sok, gyakorlatilag NULLA. Van háttér hatalom nem kevés (EU, Amerika, szabadkőművesek), aki megmondja, merre, hogyan, és mit.
    De azt hittem erre rájöttél már??
    Te melyik csatornát nézed?
    Egyébként kit választanál? Hogy érzed, majd ők megoldanák a problémádat?
    Ááááááá komolyan azt hittem, olvasol, vagy gondolkodsz.
    Bocsi, nem akarlak bántani, ne értsd félre, csak csodálkozom.
    A fenti cikk meg a kuruc.info-ról való, sztem ott olvastam, ha jól sejtem...

    VálaszTörlés
  3. Marci, hogy jön ez ide ?
    Kedves László Attila ! Ilyen korrekt és pontos, megalapozott, és elfogulatlan cikket itt még nem olvastam ! Gratulálok ! De van egy érzésem, hogy nem leszel itt túl népszerű, ha ilyen reálisan látod az iráni helyzetet. Hogyhogy nem magasztalod a nagy iráni hadsereg büszke dicsőségét, amivel lesúlyt a cionista imerialista bérencekre (:-)). Leírni is nehéz volt (de vannak akik ezt tényleg így hiszik).
    Mit tudsz az izraeli lézerfegyverről meg hogy miért állították le az amcsik az ABL (Yal-1) programot ?

    VálaszTörlés
  4. Nekem is tetszet a cikk. És üzenem azoknak az embereknek akik politikusok akarnak lenni, hogy ne akarják támogatni a politikát önerőből, lásd a múltat és jelent, hogy miért ne, és ez a szavazókra is vonatkozik.

    VálaszTörlés
  5. Egen. Ez az iromány elég összeszedettnek tűnik, mivel tele van mindenféle haditechnikai elnevezésekkel, amik az olvasók nagyrészének nem jelentenek semmit - de legalább hozzáértően hangzik. És valóban egy errefelé nem megszokott vonalat képvisel.
    S mintha magam is pár nappal ezelőtti kurucos postként emlékeznék rá.

    Bár azon mondjuk nem tudom mért lepődik meg valaki is, hogy pl. Amrikot nehéz megroppantani hadászatilag... Elvégre Nagyhatalom (volt?) évtizedek óta. S még fejlett technikája is van. Nomeg ráadásul - mivel a köztudatba a "szabadság és a lehetőségek hazája"-ként égett bele - jelentős "agyelszívással" is rendelkezik (vagyis arrafelé mán rájöttek egy jó ideje, hogy a kutató/fejlesztő koponyákat okos dolog pénzelni, mivel hasznot hajtanak). S persze a hidegháború alatt azért figyeltek arra, hogy a nagyokon kívül ne nagyon tudjon megerősödni máshol a hadiipar.
    Mindig szükség van felvevőpiacra is ugyebár. (Bár ez néha visszaüt(het).)

    Mindazonáltal, mégha Iránnak, vagy úgy nagy vonalakban az arab világnak nem túl sok esélye van a cionista meg kapitalista arcok ellen... Valamint azt leszámítva, hogy ez a jelenlegi Közel-Keleti mizéria egy nem túl finom provokáció... Azért nem kéne örömködni mások nyomorán. Ugye. (Rohadék dolog, de vajon hogy állna a szánk ha kishazánk rendelkezne olyan paraméterekkel, amikre jelenleg arrafelé fenik a fogukat? Izé... máshogy. Akkor is a békés és beletörődő vonalat fogják majd preferálni azok a fickók, akik Amrikot s Izraelt éltetik Irán ellenében ha majd a termőföld és a ivóvíz lesz a figyelem középpontjában? S Magyarhont kezdik el cseszegetni mindenféle ürüggyel, hogy hozzájussanak?)
    Megmég attól, hogy kevés az esély valami az nem jelenti azt, ne is kellene megpróbálni. (Persze, mint tudjuk páraknak a feltétel nélküli megadás igen tetszetős elgondolás.)

    Azon persze egy pár pillanatig elgondolkodtam, mit lépne arra a Nyugat, meg Izrael ha feltűnne egy olyan diplomata az arab világban, aki egységbe kovácsolná az iszlám államokat s leboltolnának az oroszokkal meg a kínaiakkal egy olyan egyességet, aminek folyományaként a Nyugat hirtelen nem kapna nyersanyagot. Olajat, gázt és egyéb származékokat. Mertugye a technika az hasznos, csak ha nincs amivel hajtsák a repcsiket, meg a földi/tengeri haderőt...
    Igaz ez csak egy eszmefuttatás, mert ez a világ úgy van felépítve, hogy egy ilyen húzás után az arab országok pár héten/hónapon belül saját hamvukba hullnának.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nagyon igaz. Lásd: Oroszország kivonult Szíriából. A nagyok úgy játszanak a kicsikkel, mint egy darab bottal. Ebből leszűrhetjük a tanulságot, mennyire lehet hatása a mi majd megmutatjuk az EU-nak meg az IMF-nek virtusnak. Pillanatnyilag az élősködők uralják a világot és úgysem nyugszanak, míg mindent ki nem fosztottak. Tipikus Káin - Ábel, Romulus - Remus állapot.

      Törlés
    2. Létezik ilyen mozgalom. Úgy hívják, hogy az El nem Kötelezettek Mozgalma (NAM). 130 nyugat ellenes ország a tagja. 1-2 hónapja tartottak ülést Iránban ahol több mint 120 ország képviseltette is magát. A kérdés már csak az, hogy ez a nyugatellenesség elmegy-e az általad felvázolt olaj, gáz stb. embargóig nyugat ellen.

      Törlés
    3. Tényleg. El is feledtem a Elnem Kötelezetteket. Bocsi.
      Csakhát... én azért nem fűzök hozzá túl sok reményt. Lévén ilyen ENSZ-féle tömörülésnek látszik, megoszt nem kifejezetten olyan országok alkotják, akik nem szorulnak valamiféle Nyugati importra vagy nincs jelentős Nyugati céges befolyás náluk.
      Mindazonáltal talán elérnek valamit, ha komolyan gondolják a tömörüléses cselekvést, és nem tötyörgik el a dolgokat, mint ahogy az ENSZ-ben szokták. Gondolok itt arra, hiába hoznak mindenféle párszáz-oldalas "mindenkire" kötelező jellegű ajánlásokat, ha azt a kutya nem tartja be.
      Bár megvan benne az az esély is, hogy kellett egy olyan poszt is páraknak, ami jól hangzik, jár némi juttatással, de cserébe nem kell csinálni semmit.

      Mi több, ha jobban belegondolok akár már holnap is elkezdhetnék ezt a embargós játékot a Nyugattal. Elvégre vannak sokan, és még valamiféle változásokat is akarnak. Ez az Iránra kihegyezett mizéria jó alapot szolgáltatna némi összefogásra. Szóval...
      Viszont, mint tudjuk ezen országok sem egységesek, vannak pártok, marakodás a koncon, ellentétes érdekek, meg ilyenek, tehát erre sincs túl sok esély... jelenleg.
      Dehát... én nem vagyok se politikai se, gazdasági elemző, hogy megmondjam a tutit. S ez csak egy vélemény.

      Törlés
    4. "S persze a hidegháború alatt azért figyeltek arra, hogy a nagyokon kívül ne nagyon tudjon megerősödni máshol a hadiipar. " ebben igazat adok, szerintem is fontos volt nekik a más országok hadiiparának a "kilövése" példának okáért felhozom a mostanság lefolyó tárgyalásokat amiben országunk valami secondhand vadászrepülőket fog vásárolni, pedig itt valamikor gyártottak repülőgépet is, meg helikoptert is, emiatt költöztették át egy városból több sáz kilóméterre a traktorgyárat, amit persze szintén beccsődölt a külföldi meg olcsó szinte frédi és béni tipusú kinai traktor, meg a klaas dominator aratógépek sora.... jah és megemlitem hogy egy itten hires cigaretta gyár és varrógép gyár a régi rendszerbe seperc alatt átált fegyver és töltény gyártásra... de ez.... már csak a múlté, tele van a tengerpart amcsikkal, haditehnikával, de belőllük egy darabot se lát a hazai katona- hadiipar, ugyhogy....nagyon hatásos dolog amit irtál, mármint nekik...még megjegyzem hogy szállingózik errefele egy legenda hogy amikor az oroszok bejöttek, valahol kolozsvár környékén lézerrel löttek ki valami tankokat.... nemtudom mennyire hiteles ez a dolog, mert észre vettem hogy ez a nép előszeretettel nagyitja a dolgokat... szóval tény hogy a hadi ipar, és dolgok a padlón vannak...és innen nemfognak fel állni "amerikai segitség nélkűl" (látszólag, vagy csak ezt akarják elhitetni velünk?)

      Törlés
  6. Érdekes cikk az erőviszonyok, és a megjátszott, képmutató nagyhatalmak szempontjából, amik nem is léteznek, hiszen világméretű cégek irányítják az Amerikának... látszó államokat, nem a polgáraik...

    "Az atomfegyverek jelentik a legnagyobb garanciát arra, hogy világméretű konfliktus nem fog kipattanni, sem Irán, sem Izrael, sem Észak-Korea miatt, de még Taiwan miatt sem!"

    => Ugye miről szól a sztori? A félelemről, megvan az a fegyvermennyiség hogy az egész bolygót rövid idő alatt, lakhatatlanná tegyék.. Már annyi tömegpusztító fegyvert gyártottak, látszólag egymás ellen, hogy már fel se tudják használni. Tehát marad a ma Iránt megbombázgatjuk, de csak a fél országot, és rögtön bemutatjuk a saját médiánkban világszerte, hogy rettegjen mindenki, ha nemet mond nekünk! Holnap megint lebombázunk egy másik országot ki esélytelen ellenünk... Tehát csak finoman, csak az emberek állandó félelemben tartása a cél, rettegjenek mindentől, ne legyen idejük, erejük, kedvük azon gondolkozni hogyan lehetne emberi az életük félelem, háború, erőszak nélkül...

    Mivel a legtöbb gépet, fegyvert parancsra hallgató emberek irányítják, akik félnek a hadbíróságtól, az állás elvesztésétől, saját magának generálja az emberiség a negatív világot... => Miért is cselekedünk így? Félelem, ez a bolygó mindenkié, de mivel még a legtöbb ember csak azon gondolkozik, hogy ő, és a család hogy éli túl a háborút,
    g. válságot, ezért egymás ellen cselekszik...

    És a legrosszabb az az egészben, hogy a véleményem után még mindig lesz olyan embertársam, aki azzal támad engem, hogy "fényt egyen"? Meg fogja védeni magát...
    és a családot! Nem fogja önként megadni magát, mert ő nem egy bamba szeretetrezgő...
    Ezáltal máris benne van ugyanúgy a félelem-központú rendszerben, mert még éhen halni is fél, önző, csak az ő családja egyen! Na ezért irányíthatnak még mindig, mert egymás ellen cselekszik az emberiség nagy része, a saját önző túlélése miatt, és képes parancsra ölni...

    A végtelen szeretet az egyetlen valóság, minden más illúzió!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "A végtelen szeretet az egyetlen valóság, minden más illúzió!:)"
      Érdekes, hogy a fenntiek ellenére nekem is egyre inkább így tűnik.:)

      Törlés
  7. Igen, mintha az autószalonok mintájára egy fegyverszalonról olvasnánk beszámolót.
    Nade, gondolkodott már rajta valaki hogy klasszikus értelemben vett atomfegyver létezik-e egyáltalán?! Első blikkre mindenki rávágja, hogyne persze, hátmijazhogynem, ott van Hiroshima és Nagaszaki is! Pedig... a "filmvilágon" kívül látott már valaki atom robbanófejet, vagy hallott már valaki olyanról aki látott már olyant? Egyáltalán halandó ember hol láthatna? Ja igen, múltkor nem veséztük ki hogy a Televízió az ugyanaz mint a Hollywood, csak apró technikai különbség van köztük. Naszóval volt anno a nagy tévés propaganda melyben Moszkva nyolcsávos főútján hurcolászták a nagy rakétákat. Roppant meggyőző volt ugye? Lesték keleten és nyugaton egyaránt (mert ugye a Nagy Almában hol is cincálhatták volna, hiszen még a Patriarsije Prudi is szélesebb mint New York legnagyobb sugárútja..) mindőjüknek szólt. Pedig ami ebből teljesen bizonyos volt az egy böhöm húszkerekű egy marhanagy hegyes vascsővel a hátán. A többi már HIT kérdése. Erre erősített rá a tévéhálivúd.
    Na igen, de láttunk kísérleti robbantásokat is (persze megint csak mozgóképen), ebből nőtt ki a Godzilla, és ezért süllyedt el szegény Rainbow Warrior is. Voltak is atromrobbantások, de kit tudná megmondani valójában hogy fegyverkísérletek, vagy valami EGÉSZEN MÁS kísérletek folytak ottan?! Lehet hogy ezért van a nagy egyetértés az atom elrettentés terén a nagyhatalmak között?
    Ezért van zűr a Mátrixban amikor egy-egy "lator állam" 'nekivág' egy kalózbomba legyártásának. Van is kapkodás emiatt, és még az is lehet hogy joggal sújtanak le a suttyó kezekre hogy -te ne játssz a tűzzel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Urán vagy Tórium? Előbbiből Plutóniumot gyártanak a világ atomerőműveiben, utóbbit viszont csak békés célokra lehet felhasználni.

      Nobel-díjas Wigner Jenő kocepciója alapján Alvin Winberg az 1960-as években megépítette a világ első kísérleti tóriumos atomreaktorát. Egyetlen gramm Plutóniumot sem termelt. A hűtőközeg sóolvadék volt, amely lényegesen biztonságosabb a túlnyomásos vízhűtéses rendszernél. Ennek ellenére a A program nem kapott elég támogatást és négy éven belül vége lett.
      Pedig..

      ... "A tórium minden szempontból jobb választás, ha atomfegyver gyártása helyett kizárólag áramot akarsz termelni.” – vélekedik Kirk Sorensen, az atomreaktorok új generációjának kifejlesztésén dolgozó Flibe Energy alapítója.. A cég a Weinberg-féle sóolvadékos reaktor modern változatán, az úgynevezett LFTR (Liquide Fluoride Thorium Reactor) koncepció megvalósításán dolgozik. „E technológiának számos előnye van. Segítségével nagyságrendekkel növelhető az energiatermelés hatékonysága, hiszen ezen a módon egy tonna tóriumból nagyjából annyi energia nyerhető, mint 200 tonna uránból a jelenleg használt eljárásokkal.. A tórium ráadásul sokkal gyakoribb, mint az urán: nagyjából négyszer annyi található belőle a Földön, így akár több tízezer évig biztosíthatjuk vele az energiaellátásunkat, további előny, hogy a megsemmisült nukleáris üzemanyag után maradó hasadási termékek kezelése a jóval kisebb felezési idő miatt csak rövid távon terheli a környezetet. Ezen felül az LFTR technológia jelentősen kisebb és biztonságosabb atomerőművek építését teszi lehetővé. Ez javarészt annak köszönhető, hogy a magas nyomású vízhűtéses rendszer helyett, amely a drága és robbanásveszélyes, folyékony sóoldatot használ hűtőközegként. Teller Ede is a tóriumban látta a fogyatkozó fosszilis tüzelőanyagok és az energiatermelési módszereink okozta problémák megoldását. A Nuclear Technology folyóirat oldalain két évvel a halála után jelent meg az a cikk, amelyet egy amerikai atomkutatóval, Ralph W. Moirral közösen jegyez, és amelyben a tórium alapon működő sóolvadékos (MSR) reaktorok előnyeit ecseteli az uránra épülő technológiákkal szemben... http://www.kfki.hu/fszemle/archivum/fsz1111/tart1111.html ...


      A Tórium helyett a drágább, veszélyesebb, és évezredekig sugárzó hulladékot termelő Urániumot választották, valószínűleg a Plutóniumért.

      A Nagaszakira ledobott atombomba Plutóniumból készült, be is vetették, és itt snitt, nincs tovább. Mintha nem is létezne, 20-30 éve ugyan még a tízezerszám hadrendbe állított (interkontinentális) nukleáris arzenál - majd leszerelés, Salt I. és Salt II. szerződés folyt a csapból is, DE ma már csend van e téma körül, egy huszonévesnek ezek a fogalmak kínaiul hangzanak. Fogalmuk sincs róla, mintha nem is léteznének... Még az öregebb korosztály is kezdi elfelejteni.

      Mit (látunk) hallunk az "Expendables 2" (már az első rész is megérne egy kitárgyalást csak úgy dőlt belőle az ÜZENET) filmben Jean Vilain a főgonosz szájából:
      "" Képzeld el ha 2.4 kg Plutónium elég ahhoz hogy megborítsuk a világ egyensúlyát, akkor 5 tonna mire elég? Érdekes, nem?! ""
      Bizony elég érdekes kérdés, mivel ennek több ezerszerese termelődött már az étvizedek alatt a nem tóriumos erőművek gyomrában. Ez már kritikus tömeg a javából.. Mire elég? Fényt hozni az éjszakába??

      Törlés
    2. Ma este, 84 nappal előtte, az IO tévén Lovasi András a Kiscsillag zkr frontembere énekelt.
      Láss, ne csak nézz!

      Törlés
    3. http://cdn.hometheaterforum.com/a/af/600x257px-LL-afbdbb1d_Melancholia_Shot1-a.jpeg
      http://24.media.tumblr.com/tumblr_m43pj720wj1qe2w1uo1_500.png

      Törlés
    4. Folytatván a sort, lenyűgöző szervezéssel: http://index.hu/gazdasag/magyar/2012/09/29/hetfon_1269_gyogyszer_ara_valtozik/

      Törlés
  8. istván tóth:)

    Akkor a lelki fejlődésed terén nagyon jó úton jársz, ha ezt érzed, emelkedsz, a végtelen boldogság felé, és ha erre koncentrálsz, olvasol... egyre erősebben fogod érezni erejét, aztán már nem tud felzaklatni semmilyen rémhír...

    És még tudod miért ez az egyetlen igazság? Csak gondolj bele. Mivel haladtál életedben eddig előre? Minek örültél? A félelemnek, pénznek, harcnak, bosszúnak?

    Ezt a könyvet ajánlom: http://www.scribd.com/doc/72533211/David-Icke-A-Vegtelen-Szeretet-az-Egyetlen-Igazsag-teljes-magyar-pdf-konyv-ebook

    Ha Te ezt most megérzed, hogy tényleg ez a járható út, akkor a könyv elolvasása után is meg fogod érezni, hogy David Icke értünk van a földön, és messziről jött, aki elég fejlett lelkileg elég ha ránéz, érzi a pozitív energiáját...:)

    Semmit nem erőltet ránk, Te, Ti döntitek el merre vezessen utatok..:)

    A rémhíreken akartok rágódni, aggódni egész nap mi lesz? Vagy büszkén szeretetben élni
    (ebben a testben) bármilyen rövid legyen!:)

    Hoopáá elnézést, elírtam, de nekem ugyanazt jelenti, adja...:

    A végtelen szeretet az egyetlen igazság minden más illúzió!!:))


    VálaszTörlés
  9. Van még más (kevésbé ismert?) szemszög is, mint pl ez: http://szepjovot.blogspot.hu/2012/09/a-keshe-alapitvany-allasfoglalasa.html
    Fordul a kocka?!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ajánlom elolvasni ezt is:
      http://www.emberiseg.hu/portal/blog/2012/09/ingyen-energia-keshe-alapitvany-belgium/

      Ebből derül ki, hogy milyen űrtechnológiára hivatkoznak a fenti linken.

      Törlés
  10. Remélem, hogy nincs igazad. Az alább idelinkelt cikkek szerint nemhogy Iránt, még Szíriát sem tudják lenyomni. Az oroszokkal pedig végképp nem tud megállapodni az USA, mert csak az egyik élheti túl ezt a válságidőszakot:

    A Szíriai helyzeten Aszad kerekedik felül?!
    http://jovonk.info/2012/09/25/sziriai-helyzeten-aszad-kerekedik-felul

    A végcél: Oroszország
    http://jovonk.info/2011/10/07/vegcel-oroszorszag

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg jók, rendszeresen olvasom a jovonk.info-t. Az azért már kiderült, hogy a háttérhatalom kapkod és egyre többet hibázik. Az is erős kicsit, hogy Amerika mit akar, mert az a szűk elit szándékait jelenti, általában szemben a széles tömegek akaratával. És ez egy gyenge pontja az illuminatinak, mert belül legalább akkora a gond. Ezeket nem lehet erőszakkal megállítani. Amivel nem tudnak mit kezdeni: a szeretet, önzetlenség, természet rendje szerinti élés, tehát a fogyasztói társadalom képével ellentétes rend. Igazából a fogyasztási szenvedély, a gyűlölet. harag, irigység, önzés és a Föld kizsákmányolása tartja őket életben, amiben sajnos mi is - akarva, akaratlanul - benne vagyunk. És amíg benne vagyunk, csak fogyasztók, páciensek, szavazók, statisztikai adatok, kísérleti egerek, biorobotok vagyunk, nem személyek, intelligenciák, mini univerzumok.

      Törlés
  11. Igen, a cikk írója, csak épp érintette azt a tényt, hogy Irán levezetett sérülés nélkül egy olyan ultracsúcshiperexrtaszuper, minden hájjal megkent kémrepülőt, melyet még az amcsik maguk sem tudnak elképzelni, hogy hogyan is működik és tessék, Irán meg megszerezte. Pont a Keshe találmányával, állítólag. És itt nem az a lényeg, hogy lemásolja-e vagy sem. Onnantól kit érdekel? Ha fel sem tudnak szállni, vagy végcélba nem érnek, akkor mit ér a technika? Ha minden navigációt, elektromágneses sugárzást, minden kitudja mit leblokkol, akkor minek másolnám le azt a technikát, amit meg tudok vele bénítani? Erről szándékosan nem beszélt a szerző, vagy elfogultságból?
    Mindegy is, én azt gondolom, hogy ez a nagy negatív erő szép lassan egy vele ellentétes irányú pólust fog megszülni. Előb utóbb az emberek, az utódaik, a dédunokáik soraiból ki fog termelődni az a kritikus tömeget elérő csoport, melyek másképp gondolkodnak, másképp élnek, másképp rendezik maguk körül a sorsukat. Már sok embernek tele van ám a tompora a rengeteg hazugsággal, ferdítéssel, csalással, mindennel, ezek szépen lassan kitermelik az ellenpólust. Én így gondolom. Lehet mi nem éljük meg, de kialakul. Ez a természet rendje, ez az univerzum rendje.

    VálaszTörlés
  12. Egyébként amit belinkelt Szakály György, az hú de jó kis írás. Egyfajta esélylatolgatás. Ott, abban nem úgy tűnik, hogy nem lennének oldalak, ott másképp vázolják fel a történéseket, amiből az jön le, hogy nem minden a cion gépezet szerint megtervezetten zajlik a világban. Na majd kiderül.
    Nem bírtam addig lehunyni a szemem, míg végig nem olvastam. Tetszett, na!

    VálaszTörlés
  13. Észbe kellene már kapnunk, hogy a rendszert MI éltetjük és egyszerű kis döntésekkel naponta megvonhatjuk a támogatásunkat, aminek következtében az magától összeomlik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hallgatlak Olivin33, mire gondolsz?

      Törlés
    2. Konkrétabban válaszolok, mint Olivin33.

      Pl.
      - Elmész a szavazásra és érvénytelenül szavazol (pl. áthúzod a összes nevet és ráírod: egyiket se!) Egyik valamikor pozícióban lévő politikusnak sem hiszel el semmit.
      - Nem butítod magad a kereskedelmi TV adókkal, és a gyerekednek sem engeded azt meg.
      - Nem hiszed el egyik hivatalos média híradását sem kritikátlanul. Általában az ellenkezője igaz, mint amit állítanak.
      - Nem vásárolsz külföldi multicégnél, és ha találsz, inkább magyar terméket veszel.
      - Keresel olyan szervezeteket, ahol hasonló eszmeiség uralkodik, és együtt hasznos, aktív tagjaivá válsz a társadalomnak...

      Törlés
    3. Konkrétan is tudok fogalmazni, de az bizony fájhat!
      1.) Nem töltök be olyan munkakört, amit a lelkiismeretem nem enged meg - multinál, banknál lenni fogaskeréknek, nem szolgálok a munkámmal lelkiismeretemmel összeegyeztethetetlen célt pl. nem megyek el adóellenőrnek sem. Tudok ANYAGI áldozatot is hozni a lelkiismeretem tisztaságáért. Nem törekszem pozícióra.
      2) A bankrendszert a lehető legkisebb mértékben veszem igénybe! Fizetésemet egy összegben, azonnal felveszem.
      3)Tudatosan vásárolva nem veszek agyoncsomagolt fél- vagy készételt, nem tartok lépést a trendi kütyüőrülettel, nem követem sem a zenei-, sem a filmipar, sem a divat- által diktált életmódot, hanem kialakítom az önálló stílusomat.
      4) Nem nézek híradót, nem nézek szappanoperát, de rengeteget olvasok és gondolkodok helyette - igyekszem megszabadulni a belém nevelt sémáktól, mémektől, egyre szabadabban érezve és gondolkodva.
      5) Saját és HELYI termékeket igyekszem fogyasztani és azt is a lehető legszükségesebb mértékben csak. Gondolok itt arra is, hogy csipsz és kóla nélkül is boldogan élek 33 éve.
      6)Nem félek. Nem félek a változástól, hanem elősegítem és örömmel várom. Hiszek egy új világban és dolgozom is azért, hogy ezt családomban megteremtsem. Szabadság s szerelem...

      Törlés
    4. Ezek így zajlanak az életemben, ez nem újdonság számomra. Nincs TV-m, lokálpatrióta vagyok, mellette ízig-vérig magyar, tudom, hogy amit mondanak, nekünk hogy jó, az biztos nem a mi érdekeinket szolgálja. Egyedül a szavazófülkében írnám rá azt, hogy Szabad Magyarországot!
      Azért jó ezt tudni, hogy más is így gondolkodik.

      Törlés
    5. Igazából ez, amit írtál nem fáj, ezek napi "rutinok" így teszek én is. Ez jó, akkor az irányt lelkiismeretem szerint választottam, mintha belém lenne kódolva.
      A többin elgondolkodom

      Törlés
    6. +1 Nem derogál gyalogolni, biciklizni, eladtuk az autót is, helyette robogónk van.

      Törlés
    7. Akkor jó, imrisenator! :o) Sajnos sokan választják az anyag útját a spirituális helyett, azoknak fájhat ez az út csak.
      Ezek a külsőségek csak, fejlettségünk igazi fokmérője emberi kapcsolataink minősége.

      Törlés
    8. Egyetértek Olivin33! Hamár szabadság-szerelem, néhai jóemlékezetű Kiszely professzor Petőfi ügyét ajánlom, fény derül az ország politikájának és "tudományos" "elitjének" ördögi logikájára. http://www.youtube.com/watch?v=gzWtZ3Nc16s

      Tényleg javaslom szkeptikusok részére is, hátha nem minden úgy van, ahogy a közrádió ordítja nap mint nap 23 éve... Nem hosszú, 37 perc.

      Törlés
    9. Olivin33 : "+1 Nem derogál gyalogolni, biciklizni, eladtuk az autót is, helyette robogónk van."

      éés az repce olajjal működik?

      Törlés
  14. Ez az egész piramisrendszer, a jelenlegi kulturális-gazdasági-társadalmi berendezkedés, amit tapasztalunk az aktuális háborúkkal megspékelve csak azért létezhet valóságként, mert BELSŐ világunkban ezek a kérdések még megoldatlanok. Ergo, ha mindenki otthon szépen rendbe szedné SAJÁT belső kis világát, hiedelemrendszerét, motivációit és ennek következtében IGNORÁLNÁ azt a világképet, melyet vetítenek nekünk, vagyis irányítottból irányítóvá válna az életében - ami bizony felelősségvállalással és önálló döntéshozatallal jár! - ezek a rendszerek érdeklődés hiányában belülről roppannának össze. A rendszer a MI figyelmünkből, energiánkból táplálkozik és célja a megosztás.
    A válasz semmiképpen nem reakció kell, legyen, hanem passzív rezisztencia, a fókusz áthangolása. Ezek az apró mindennapi döntések pedig lavinaként átformálják a megjelenített valóságunkat, mert a valóságot bizony MI teremtjük.

    VálaszTörlés
  15. Az emberi szuverenitásról van itt szó - tudatos életről, felelősségvállalásról - attól nem jutunk előbbre, hogy hárítunk a végtelenségig, hol ez, hol az, az oka a háborúnak. A saját kis környezetemben kivel és miért nem létezem békében, harmóniában? Ez itt a kérdés.
    Nyilvánvaló, hogy a hidegháborúnak a mai napig nincs és nem is lehet vége. De ez az egész világuralmi törekvés egyetlen célt szolgál: feltedd magadban a kérdést, h KI vagy te és kit szolgálsz az életeddel? Behódolsz a kényelemért, az anyagi javakért a különböző autoritásoknak vagy szuverén létezőként saját, önálló belső lényedet kifejezésre juttatva törekszel a minden EGY harmonikus állapot elérésére?

    VálaszTörlés
  16. A külvilágként érzékelt valóság csak belső valóságunk kivetülése és az általa gerjesztett feszültség, mint hajtóerő által ébredhetünk valódi öntudatra, amikor az egymást fedő illúziófátylak már túl szűknek bizonyulnak és nincs többé szükségünk az ál-biztonság mocsarában dagonyázva másokra mutogatni. Szerintem. :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Olivin33. Az egyik legelfogadhatóbb, legemberibb válaszokat olvashattam itt általad azóta, mióta nézem ezt az oldalt. Köszönöm neked.

      Törlés
    2. Tyű, ez jól esett nekem is, köszi . :o)))
      Biztos vagyok benne, hogy akármilyen nagy katyvaszban is kell helyt állnunk, a megoldás pofonegyszerű és kis lépésekből tevődik össze, szóval nem kell félni, csak SZÍVVEL élni. Szép napot!

      Törlés
  17. SBG Buddha! Ezt ajánlom figyelmedbe, - akár egy külön bejegyzést is megérne:

    'Jim', a Police Officer Warns of an "Event" in October, 2012: Alex Jones Show (See story below)

    http://www.youtube.com/watch?v=wALNWwzERQ4

    "...This call is from the Sunday, June 24th broadcast of the Alex Jones radio show. Jones announced that he only wanted to take calls from members of the military or police. A man identifying himself as a police officer named 'Jim' called in to report some startling information.

    "We have been told that in October we need to be prepared for an event that will require us to use air and ground support, in conjunction with the military here." ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erre igen kíváncsi lennék jómagam is, de szerintem itt mindenki.

      Közben ajánlok egy jó filmet:
      HÁZ AZ ERDŐ MÉLYÉN

      Spirituális szempontból is igen érdekes alkotás.
      Rengeteg apró szövegrész van benne, ami üzenet értékű.
      Fura egy film, de rendkívül érdekes.
      Még egyszer meg kellene néznem, hogy rájöjjek a valódi üzenetére.
      Nem is igazán tudom megfogalmazni miről szól, talán régi idők áldozati rítusai új köntösben?
      Nem egyszerű thriller, vagy hentelős zombi film, valami más.
      Nem tudom.

      Törlés
    2. Csak nem a letartóztatások?

      Törlés
  18. Tessék, itt az emberiség 90%-a:

    http://www.origo.hu/techbazis/20120927-ingyenkaja-tartja-elve-az-uj-iphonera-varokat.html

    :)))

    VálaszTörlés